Offtopic: въпроси за лятната ваканция

Няколко напълно безсмилени въпроса, чиито отговори все пак бих искал да науча.

Мъже с бели чорапи: От малък зная, че белите чорапи са крещяща проява на лош вкус за един мъж, за жена май са ок. Но до ден днешен не знам защо. Питал съм най-близките си дами и те реагират по един и същи начин: сбърчват нос и ме поглеждат сякаш самият аз съм съм отишъл на виенски бал с бели чорапи. Не получавам ясен отговор. Защо са неприемливи тия атрибути?

Зодия крокодил: Нека всеки да вярва в каквото му се иска, но ми е любопитно защо хората вярват в хороскопи. Астрологията се ползва с повече уважение от други, манифестации на, хм, свръхестественото. Умерено социално приемлива е дори за образовани хора за разлика от врачките, леенето на куршум и белите магии за любов. Може би цифрите* и чертежите дават някаква тежест на астрологията в очите на човечеството? Все пак защо?

Жените и обувките: Защо жените толкова много обичат обувки? Дори най-ангелоликата девойка губи разсъдък пред вратата на магазин за обувки. Престава да говори, започва хищно да оглежда, пробва до припадък, преживява сложни вътрешни борби преди да се спре на само тези три чифта. Просто маркетинг или просто нещо в естрогена?

Магарета: Прави ли спят магаретата? Знам, че баба ми не без основание би намекнала, че точно аз би трябвало да знам най-добре, но все пак не знам.

Еволюция и шоколад: Шоколада, хляба, пържолите и много други висококалорични храни са безумно вкусни. Има ли еволюционна причина за това? В праисторически времена хората не са имали проблем със затлъстяването, съвсем напротив. Дали именно поради големия глад, който е царувал тне сме се развили тъй щото да обичаме шоколад, хляб и пържоли?

За забиването на пирони: За много господа се казва с възмущение: “Един пирон не може да забие”. По някаква причина тоя недостатък изглежда може да направи един мъж напълно недостоен за семеен живот. От друга страна в моя дом например за последните двайсет години са забити не повече от четири пирона. Защо способността да забиваш пирони се счита за толкова важна?

*Имам предвид числата

Ако текстът ви е харесал, можете да гласувате за него в svejo.net

  • Бу posted: 03 Jul at 07:22

    Никодил, свеж както винаги :D
    Моите тълкувания:
    Белите чорапи никога не са ок, независимо мъж или жена си, освен ако не ги носиш с маратонки за спорт. Белите чорапи са за спорт. Толкова. Извън залата/пистата/корта просто не е прието да се носят. По подобен начин се чувствам за хора в екип анцу(н?)г, които очевидно не са тръгнали да спортуват. Други дрехи нямате ли?

    Нямам никаква идея за хороскопите и зодиите. Винаги ме учудва, когато ме питат каква зодия съм, а после почнат да кимат разбиращо. Явно това в кой месец си роден предопределя нещо, което е свръх пониманието ми.

    Обувките, от друга страна, са неприкосновена територия. По-вероятно е да е нещо, свързано с естрогена. Тези дни ще слагам втора стойка за обувки, първата е крайно недостатъчна да побере наличните ми. Ужасен кеф е да си намериш още един чифт обувки, които да се вържат с ей онези ти дрехи :) Мъжът ми почва да изпада в ступор, но какво пък. Онзи ден си намерих още едни летни чехли, много яки. ‘Ти’, казва, ‘нямаш ли вече десет чифта чехли?’ Имам, разбира се. Но такива нямах.

    Магаретата не спят прави. Честно. Подвиват предни крака под себе си и спят/почиват.

    Силно рафинираните храни като шоколада в наши дни имат добавени стотици знайни и незнайни агенти, за да са възможно най-привлекателни за вкуса ни. Всеки желаещ може да си направи тест за отказване от шоколада, като замени (плавно или рязко) финия млечен с черен шоколад, 70 или 80%. Разликата се усеща лесно: с черния шоколад го няма привикването, но за сметка на това, понеже е много по-чист, има съвсем различни вкусови усещания.

    Да забиваш пирони, да можеш да пробиваш дупки с бормашина, да умееш да поправяш неща е абсолютно задължително качество за всеки уважаващ се мъж. Действително, може да не ти се налага често, но потрябва ли, хубаво е да го умееш. Аз, например, не бих си и помислила да съжителствам с мъж, който нищо не умее да прави с ръцете си в такъв аспект.
    Това е еквивалента на “едни яйца не умее да изпържи” за жена. Яйцепърженето не е жизнено необходимо, но в дългосрочен план е ох, колко приятно да го умее партньорката ти.

  • Поли posted: 03 Jul at 08:14

    Как хубаво ме подготвяте за предстоящия “защо”-период на дъщеря ми :-) Освен това ми допълнихте прекрасното сутрешно настроение.

    Сега да видим по въпросите:
    Белите чорапи дразнят окото (знам, че по-скоро жените ще ме разберат) в каквато и комбинация с обувки и дрехи да ги вкараш. За спорт са ок, но не винаги. :-)

    Хороскопите и зодиите са нещо, от което повечето хора (дали не повечето жени?) се правят, че разбират. Въобще не ми е ясно откъде тази мода. Мисля, че е нещо като психологията – на елементарно ниво всеки я разбира и повечето не здълбават нататък.

    Не се опитвай да го разбереш това с обувките. Но и ние не разбираме как може при всеки следващ модел мобилен телефон, плосък екран, автомобил и въобще поредната джаджа мъжете “оплезват език” в захлас. Възможно е да си прав и наистина да е свързано с мъжките и женските хормони. Някой “екип от учени” да се заеме, моля. Интересно е и защо мъжките “мании” са значително по-скъпи, а дамските – значително повече.

    За магаретата въобще не съм наясно. Досега не се бях замисляла, ама искам и аз да знам! Искам пък!

    Ох, шоколад… Без хляб и пържоли мога, но без черничък шоколадец – не. Не съм сигурна, дали вкусът се определя еволюционно. Правила съм експерименти – въпрос на навик е. Мисля, че в повечето храни има такива съставки, които те карат да привикваш към определен вкус и после да го търсиш. В маркетинга се нарича на вкусове.
    Да умееш да забиваш пирони и да пържиш яйца са много полезни базови дейности и за мъже и за жени, свързани с оцеляването в различни ситуации. В тази група можем да включим умение за бързо Гугъл търсене, както и комбинациите Ctrl+C и Ctrl+V

  • longanlon posted: 03 Jul at 09:49

    магаретата могат да спят прави, но когато имат възможност – спят легнали

  • vilford posted: 03 Jul at 09:50

    Ха! Като уважаваща себе си жена, имам безапелационно мноение по ВСИЧКИ въпроси и моментално започвам да “просветлявам” и тебе. ;)
    Бели чорапи – няма проблем, ако си с бял панталон и бели обувки, но, хайде!, колко често се случва това?!?
    Хороскопите – на всекиго в един момент му е писвало и му се е искало да си има правила за всичко. Зодиите са забавна игра, която създава правила за характерите на хората.
    Обувките – те винаги ти стават, дори, когато не успяваш да влезеш в миналогодишните си дрехи. Купуваш си ги, когато искаш да се поглезиш и да се почувстваш красива и секси, независимо как изглеждаш. Само – защо, да му се не види, са толкова неудобни….
    Виждала съм легнали магарета, обаче май не съм виждала заспали. Проучванията продължават. Баба ти е с уникалн чувство за хумор. :)
    Шоколадът е венецът на еволюцията в храненето. Явно консумиращите го не са еволюирали до ниво, да не затлъстяват от него. Питай мен – аз ги разбирам тези неща.
    Важен е не забитият пирон – тази дейност показва способността на мъжа за добра координация. А координацията е важна.
    И сега, след като изчерпах квотата си за даване на съвети, мога спокойно да започна своя ден.

  • vilford posted: 03 Jul at 09:54

    Как ли би изтълкувала баба ти факта, че Longanlon е толкова наясно с магаретата…

  • Michel posted: 03 Jul at 12:24

    Белите чорапи са си съвсем ок в доста ситуации!!

    Да, не вървят с всичко. Бели чорапи плюс маратонки е идеална комбинация. Леки (светли) спортни обувки също. Какъв е проблемът?

    Не че на белите чорапи им има нещо, ами черни обувки плюс бели чорапи е ужасно! (като комбинация) А сега помислете: Бели обувки (маратонки) и черни чорапи? Няма ли също така да е ужасно и безвкусно?? Тогава защо не се говори за тази комбинация, че е неприемлива?… Малко преувеличено е това за белите чорапи, според мен.

    Черни (тъмни) обувки се носят с тъмни чорапи. Светли обувки (маратонки) се носят със светли чорапи. Толкова. Въпрос на вкус. (А, и да добавя само, Майкъл Джексън на концерт някога, черни обувки и бели чорапи! Никой не го е намирал за безвкусно! Така че има случаи и случаи…)

    За пироните: Добре е да умееш да забиеш пирон, да умееш да дупчиш с бормашина и тн. Но това не е за всеки. Така, както има жени, които не умеят да готвят, така има и мъже, които не умеят да пробиват дупки и да заваряват. Е, и? Да се отречем от тях? ;-)

    За обувките и жените: Не знам. Добре, че не всички жени страдат от това. Аз бих полудял, ако около мен някой колекционираше стаи с обувки… по-добре да се колекционират пощенски марки, заеват по-малко място! :)

    Толкоз от мен по тез важни философски въпроси:)

  • Pippilota Mentolka posted: 03 Jul at 13:01

    - Абе това с обувките и жените е лош пр, за да се отвлече вниманието от това колко са умни жените :) Иначе аз си купувам обувки само при крайна необходимост, тъй като съм 37 1/2 и да намеря нещо, което да ми става е цяло чудо!
    - Пък навремето през грънджарския ми период просто обожавах да обуя бели чорапки с фалшивите ми конвърски :)
    - В Мало Бучино съм виждала спящо неправо магаре, ама може да се е преструвало или да е било малобучински ендемит, знае ли човек :)
    - Хороскопите са си глупости на търкалета според мен, а шоколада, ах шоколада – за мен е толкова немислимо да не ям шоколад, колкото мъжа до мен да не може да забие пирон, да оправи казанчето или да лепи тапети!!! :)

  • Morwen posted: 03 Jul at 14:08

    Аз това с белите чорапи никога не съм го разбирала. Но май все пак е лошвкус и за жена с костюм.

    За мен също слуаят с зодиите е огромна мистерия. Може би защото от малки са ни казвали коя зодия сме, защото не противоречи пряко с нищо научно (само със здравия разум) и е толкова широко прието, че не го възприемаме като проява на свръхестественото, а като едно от онези неща, които знаем, че ги има, макар да не е ясно защо. Лично аз се вбесявам като някой почне да ме анализира възоснова на зодията ми.

    А жените не обичат чак толкова обувки. Обичат и рокли и дребни неща, за чието предназначение никой не е сигурен. Това е просто проявление на стремежа към красиви материални неща и не мисля, че е по-силно от други.

    Магаретата май не спят прави. Или поне някои
    http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Donkey-Foal.jpg

    Мисля, че имаше някаква връзка между калоричността и това храната да ти е вкусна. Все пак тя е това, което те държи жив, нормално е повече или по-концентрирана доза от нея да е заложена в мозъка ти като по-приятна.

    Ми някога мъжете освен, че са ковали пирони са си правили къщите от саморъчно избичени трупи, та е било важно. Моята майка пък имаше навика да започва изреченията си с “Мъжът ти ще те изгони, ако не…” след което да вмества случайна домакинска дейност като бърсане на прах или миене на прозорци. Бях натрупала много отрицателни чувства към дребнавия си бъдещ мъж, макар още да нямах идея кой е и за какво се бори.

  • [vladi] posted: 03 Jul at 17:07

    Само за белите чорапи: поредната простотия на комплексирани провинциалисти – чули-недочули блестят с акъл където ги питаш и където – не… Недопустимо е по етикет на ОФИЦИАЛЕН КОСТЮМ / ПАНТАЛОН да се сложат бели чорапи. Точно колкото е недопустимо да се сложат каквито и да било други чорапи, освен черни. Както и да се обуят каквито и да било други обувки, освен черни, кожени, официални обувки. Не кафяви, не сандали, не мокасини (мечтата на сватбаря – костУм от пясъчна коприна в съчетание с мокасини с ресни).

    Което никак не означава, че ще си нося маратонките с нещо различно от бели тенис-чорапи. Мисля, че е смешно разни Ганьовци, дето до вчера са обували обувки само на празник, да коментират какво “е прието” и какво – не. Защо – не могат да кажат, ама в тяхното село така са им казали на изпроводяк, да не ги сметнат в града за прости…

  • vilford posted: 03 Jul at 17:27

    На село също така казват: “Не мой’ са ядосваш за глупости, момче!”. Недей да се палиш толкова, vladi, току виж някой си помислил, че си с ампутирано чувство за хумор! Идеята на поста въобще не предполага да сме сериозни… ;)

  • apieceofme posted: 03 Jul at 22:21

    Изцяло се съгласявам с първия коментар на vilford :)

    Само ще добавя за обувките- понякога (=много често) едни хубави обувки, макар и неудобни, променят целият тоалет и предават много много настроение :)) А и казват, че не малко хора си правят (първо) впечатление за други по обувките…

  • Nikola posted: 03 Jul at 22:24

    @apieceofme.. Мда, вярно е че немалко хора си правят първо впечатление за други по обувките. Тези хора са известни под общото наименование жени :)

  • Morwen posted: 04 Jul at 13:25

    “@apieceofme.. Мда, вярно е че немалко хора си правят първо впечатление за други по обувките. Тези хора са известни под общото наименование жени :)”
    Ей тука наистина не си прав. Нали си чувал онова с “по дрехите посрещат”. Да, обаче в момента развлечената тениска, стрийт модата и китайските имитации правят дрехите нещо, което не диференцира вече чак толкова социалните групи. В смисъл, има дрехи, които могат да са и малко по-запазените на несретник, и всекидневните на преуспяващия ти съсед. Истинските качествени обувки обаче обикновено са си продукт на ако не лукса, то поне възможността да си угодиш. Да не говорим колко, мамка му и прасе, рядко е да намериш елегантни и едновременно удобни обувки.

    Та с целия този абзац исках да кажа, че впечатление по обувките за човека (или по-скоро за степента му на благосъстояние) си създават еднакво мъже и жени. Съвсем друг е въпросът, че много повече жени се заглеждат по обувките сами по себе си, без въобще да се замислят за човека, който ги носи.

    Бтв, една от причините жените да се заглеждат повече по обувки е, че носят много повече видове дрехи. В смисъл, мъж (ако не е Евгени Минчев)може да комбинира всичките си дрехи с едни кожени обувки и едни стандартни маратонки. За жена като начало са едни кафяви и и едни черни, едни с висок ток и едни спортни обувки. После се почва с “колко си обичам двете яркосини рокли и колко са смешни с деловите обувки и официалните обувки, връзват се със спортните, ама само те да не бяха в черно и червено…” и се свършва с гледането като куче пред колбасарница през витрината на магазина за обувки.

    В смисъл, наистина идва от повишената суетност, но тя не е толкова концентрирана в обувките, колкото изглежда.

    Хм, аз не се ли взимам твърде насериозно?

  • neuromantic posted: 04 Jul at 13:35

    Какво странно има в астрологията – това е най-простата статистика правена за населението на планетата от време оно. Ние правим на месеци, китайците на години и т.н. Кой както разбира живота. Очевидно има някакви зависимости, след като въпросната псевдонаука е събрала толкова фенове. Научните мозъци винаги подхождат надменно към процеси надхвърлящи рамките на временните разбирания за вселената, но нека не забравяме как допреди стотина години бяхме убеждавани, че атомът е неделим и фундаментален, а днес модерните физици се опитват да ни убедят, че живеем в 11 измерения! При тази нова математика някой може ли да предвиди как точно човекът е свързан с вселената?

  • Nikola posted: 04 Jul at 20:29

    @Morwen: Права си обаче :)

    @Neuromantic: Мхм… сега никак не ми се влиза в тоя спор, ама това с черните котки може би също е статистика. А и наличието на фенове не е причина за легитимност, мнозинството отдавна е доказало че греши по основни въпроси :) Дис-биинг-сед, разбира се всеки има право да вярва в каквото си поиска- аз например вярвам в онова с 11-те измерения, което може да се окаже пълна боза накрая…

  • Симеон posted: 05 Jul at 05:27

    За женските обувки: ами много е просто. Дори и да надебелеят (или, дай боже, да остслабнат), обувките пак ще им стават. За разлика от дрехите например. Същото и с чантите.

  • Pompea posted: 05 Jul at 11:32

    Бели чорапи – трудно ми е да ги приема, наложено или не белите чорапи за мъж не ме радват.

    Зодиите – има основни черти, характерни за всяка една зодия, всичко останало е характер и възпитание.

    За обувките – да не издребняваме ;)

    За магаретата – май същото се отнасяше и за конете?!

    Шоколад, хляб, пържоли – въпрос на вкус. Шоколада не ме кефи, както и нищо сладко.

    За пироните – абе чук да може да държи, другото ще се научи.

    Поздрави :)

  • neuromantic posted: 05 Jul at 13:47

    Nicodile, суеверията нямат нищо общо със статистика, те са материализирани страхове. Аз лично не вярвам в нищо, обичам черни котки, минавам под стълби, петък 13-ти винаги ми е носил положителни емоции, но забелязвам доста мои черти характерни за зодията ми. Акцентът ми беше по-скоро върху тъканта на вселената, която все още никой не разбира истински, че да дава генерални заключения за това кое е възможно и кое не (да не забравяме също, че вярата в коя да е посока (+/-) само изкривява истината) но ти предпочете да се върнеш на праисторически концепции като черните котки, след което да се абстрахираш от тях. Да, те са удобни за заклеймяване. Окей, няма да говорим за това, нека се върнем на обувките и чорапите около които се върти цялата тема. Почти сигурно тези аксесоари не напускат познатите ни три измерения, така че спокойно можем да ги удостоим с внимание. Амии какво да кажа, не ме кефят бели чорапи, просто защото имам вкус. Освен на папската роба не виждам на какво биха отивали. По скапаните обувки (и дрехи) винаги можеш да различиш класическия инженер/учен/компютърмен. Механиката формирала техния интелект изражда хармонията в посока недодялани ръбати конструкции и това няма нищо общо с жените. Жени програмисти също не залитат по обувки. Става дума за еволюция на културата. Жените както знаем, по принцип са по-напред в изтънчените неща. Интелектът може да се роди и на село, може даже президент да стане (какъвто случай имаме тук (че и там)), но за да почне да отбира от хармонични комплекси, ще му трябват доста години шлайфане. Китайците не случайно са родили Фън Шуй. Хилядолетия развитие, приятели! :)

  • konstantin posted: 05 Jul at 22:57

    Белите чорапи бяха униформа на определена прослоика “свалячи” дето ходеха с черен панталон, корпинена риза(шарена) запасана с колан, опашчици (мълети – mullet) и разбира се бели чорапи с черни обувки с малки пискюлчета)
    Жените и обувките – необяснимо е, познавам немалко жени дето имат по 100+ чифта обувки, опитаи да си купиш 100 чифта въдици и ще получиш обаждане от адвоката на жена ти за развода…
    Магаретата, конете и добитъка имат супер дълги черва за да могат да преработват целулозата, а нямат кои знае ква диафрагма и белите им дробове се “закачени” на ребрата. Значи ако легне магарето и тия многото черва притискат дробовете(калпавата диафрагма не помага) и не може да диша. Колкото е по малка животинката е по-добре – малко магаренце може да легне, някои дърт катър – не.
    За пироните не знам, ма съм го чувал във варианта “и 2-те му ръце са в г@за навряни”, което ако си проктолог означава, че много работиш.

  • anonimous is legion posted: 06 Jul at 17:24

    аз съм забил само един пирон, но пък го забих с тенджера, за сметка на това…

  • Радан posted: 08 Jul at 15:59

    Мъже с бели чорапи: Предпочитам историческите обяснения – белите чорапи трудно остават бели. Гнусни, мърляви чорапи е резултатът, ако ги носиш повече от една седмица…

    Зодия крокодил: Астрологията е майка на астрономията. Отново историческо обяснение – звездобройството е елемент на публичната власт откак свят светува.
    Освен това Нютон е бил астролог, запален.

    Жените и обувките: Честно казано, с мъжете и обувките е същото, много често. С малката разлика, че мъжете са по-спестовни, стиснати или просто по-добре знаем как се изкарват парите.
    Отново историческо обяснение – човекът е създаден да бичи пеша. От всичко можеш да се лишиш, но от качествена кожена обувка – не, благодаря.

    Магарета: Никаква идея. Но знам, че един спал С магарицата си на мегдана и е бил осъден на доста години пандиз за хулиганство. И двамата са били изправени, ако това помага.

    Еволюция и шоколад: 100% съгласен с твоето мнение (отново исторически отговор) – хранителното е вкусно, човек е по правило гладен, има само няколкостотин милиона изключения.

    За забиването на пирони: четири, четири, но явно са забити успешно. Питай ме…

  • бъги posted: 08 Jul at 18:42

    Хехе, само да си кажа:
    Това с белите чорапи е криворазбраната цивилизация — да носиш бели чорапи с официален костюм е, разбира се, грешка, както е грешка да носиш лачени обувки с къси гащи, или плетена жилетка с джапанки. Просто очевидно не изглежда добре и, нядявам се, няма нужда от обяснение. Също така е грешка да носиш бели чорапи ако ти липсват хигиенни навици — и това май е извора на паническия ужас от бели чорапи сред разните там да не ги наричам с нарицателните… За нещастие, тъй като с ужаса от белите чорапи се изчерпва цялото естетическо чувство на някои индивиди, рискът някой да те одумва, даже когато те са си на мястото, си е налице.
    За хороскопите — аз се чувствам рационален скептик, и не връзвам вяра на разните хороскопи, религии, хомеопатии, и прочее измишльотини. Въпреки това, с изключение на хомеопатията (която е пълна дивотия), в тези измишльотини може да се намери интересна база за обмисляне на света и хората около нас. Например, когато мисля за някого в капацитета му на, да кажем, жена, или счетоводител, или баща, или трийсет и няколко годишен, или бедняк, аз съпоставям стереотипа за въпросния капацитет с проявлението му във въпросното лице. Така откривам реалните черти на някого. Хороскопът обуславя дискурса толкова добре, колкото например расовия стереотип, но за сметка на това е достатъчно нерериозен и изкуствено балансиран, за да може да не става жертва на някаква политическа коректност. По-лесно е да кажеш – “той е много безгрижен за дева”, отколкото “той е много безгрижен за евреин”.

    За другите съм пас

  • Василена posted: 09 Jul at 19:32

    Аз не страдам от обувна мания. В смисъл харесвам хубавите неща, но обувките не се ползват с някакъв специален статус между тях.
    За храната – повече калории, повече енергия – тялото ги предпочита. Имаме тела на ловци и събирачи, за които храната е била кът. Еволюционното обяснение е очевидно според мен.
    Астрологията е игра на символи, също като гадаенето с картите Таро. Играта се подчинява на някакви правила, но богатството на символи и преплитането между тях е толкова сложно, че може на практика да откриеш всичко, което търсиш и дори да разбереш по-добре какво всъщност търсиш. Не вярвам в хороскопите от вестника, но вярвам във вглеждането в човека и съдбата и особено във вековните традиции на това вглеждане.
    За пироните не съм се замисляла, всеки може да ги забива, щом аз го мога.
    За магаретата не знам, смятам да приема версията на Лонгалон, звучи емпирично издържана.
    За чорапите – махайте ги, лято е.